דו"ח הביטוח הלאומי: זו הקופה שמעדיפים הירושלמים

    עפר גדנקן No Comments on דו"ח הביטוח הלאומי: זו הקופה שמעדיפים הירושלמים

    הדו"ח השנתי של הביטוח הלאומי קובע: "תושבי ירושלים ממשיכים לבחור בשנה השלישית ברציפות במכבי שירותי בריאות כקופה המובילה בעיר עם מספר שיא של מצטרפים חדשים"

    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדי שנה מפרסם הביטוח הלאומי דוח שבוחן את מעבר החברים בין קופות החולים, ומציג זו השנה השלישית ברציפות כי מכבי שירותי בריאות היא השיאנית במצטרפים חדשים בכל הארץ בכלל ובירושלים בפרט. במקביל מספר החברים שעברו ממכבי לקופות המתחרות הוא הנמוך ביותר מבין הקופות, מה שמעיד על שביעות רצון ואמון גבוהים במיוחד בקרב חברי מכבי. ניתן ללמוד מהדוח כי בעוד שמכבי בעיר ממשיכה לשבור שיאים עם 13,242 מבוטחים חדשים נטו בשלוש השנים האחרונות (מצטרפים בקיזוז העוזבים), בעוד הקופות האחרות רושמות ירידה או עליה קלה.

    את המהפכה מוביל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, מר גידי לשץ, ראש המחוז הגדול ביותר ב"מכבי" עם כ-600 אלף חברים, מעל 3,500 עובדים ותקציב שנתי של מעל 3.5 מיליארד שקלים. בשיחה מיוחדת מספר לשץ על המהפכה ששמה את ירושלים בחזית שירותי הרפואה בישראל.

    ספר על המהפכה שמכבי עשתה בירושלים?

    "לפני שמכבי הביאה את עוצמתה לירושלים, שירותי הבריאות בעיר סבלו מסטטוס קוו. אחרי שנים של קיפאון, נכנסה מכבי לתמונת הבריאות של העיר ירושלים והביאה איתה תחרות בריאה. תוך שלוש שנים בלבד, פתחנו 20 מרכזים רפואיים חדשים וחדישים, גייסנו מאות רופאים ומטפלים מהמובילים בתחומם, ציידנו את המרכזים במכשור ובטכנולוגיה המתקדמים ביותר ויישמנו מודלים רפואיים מתקדמים תוך התאמה מיוחדת לאוכלוסייה ההטרוגנית המאפיינת את ירושלים. טבענו את המונח "מרחק העגלה" והבטחנו שבתוך 4 שנים בכל שכונה יהיה מרכז רפואי של מכבי, דבר שאנחנו קרובים מאוד למימושו המלא. הבאנו את העוצמה של מכבי לעיר על כל ההיבטים – במומחיות, במובילות ומעל הכל באנושיות".

    מה לדעתך הופך ארגון רפואי למוביל בתחומו?

    "חד משמעית האנשים! בעולם של טכנולוגיה וחדשנות, אנו מגלים כמעט בכל יום יכולות חדשות שמקפיצות את עולם הרפואה קדימה – אך מה שמבדל אותנו במכבי זה שימת הלב לאיכות האנשים בארגון. בעולם הבריאות אין תחליף למגע האנושי, לחמלה, להשתדלות האנושית ולרצון לעזור. לצד הדגש על האנושיות, במכבי מקפידים שאחוז הרופאים המומחים יהיה הגבוה ביותר, שצוותי הרפואה יתעדכנו בחזית הטכנולוגיה ויעבדו עם הפיתוחים המתקדמים ביותר. לא פלא שסקר ברוקדייל שעורך משרד הבריאות קובע באופן עקבי מזה 8 שנים שחברי מכבי בעלי שביעות הרצון הגבוהה ביותר".

    לאן פניה של מערכת הבריאות בעתיד?

    "מערכת הבריאות משתנה. אם בעבר בית חולים היה מרכז המערכת, כיום המרכז עובר לקהילה ואף לבית המטופל. המגמה הזאת היא תוצאה של שלושה גורמים עיקריים: טכנולוגיה, מיומנות, מקצועיות הצוותים בקהילה ורצון המטופלים. במכבי מובילים את המגמה הזו משום שאנו רואים ערך ומשמעות בלהעניק למטופל את האפשרות להיות בסביבה הטבעית שלו, תוך השגחה רפואית מלאה, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לניטור רפואי".

    מה הבשורה הכי מרגשת שהבאתם השנה לירושלמים?

    "הקמת סניף הדגל שלנו בגבעת מרדכי. מדובר במרפאה ייחודית שנמצאת על ציר בגין המרכזי, שבה ניתנים מגוון שירותים שמיועדים להקל על החברים. שירות רופא תורן מומחה מדי יום עד 21:00, בשישי בבוקר ובמוצ"ש, שירות מומחים לרפואת משפחה, ילדים ונשים, רופאים מקצועיים נוספים, בית מרקחת צמוד שפועל כל יום עד 21:00 וכמובן המיקום המרכזי והמצוין של המרפאה המאפשר נוחות ונגישות, ולצדו שפע של חניה."

    מה השאיפות שלך לשנה הקרובה?

    "לצד הכנסת תהליכי רפואה מתקדמים וטכנולוגיות חדשניות השאיפה שלי היא לפשט עבור המטופל את החוויה במערכת הבריאות. שהתהליכים יהיו מונגשים יותר, מובנים יותר, מדברים בגובה העיניים. הקדמה והמקצוענות רק הולכים ומתחדדים כל הזמן. החלום להפוך את המערכת המורכבת הזאת לפשוטה עבור המטופל ומשפחתו, הוא האתגר הגדול ביותר שלנו. הלוואי שנמשיך לפעול בכיוון הזה ונצליח".

    לצד לתפקידו כראש מחוז ירושלים והשפלה, משמש לשץ כראש יחידת החדשנות לשירות ותפעול במכבי. "אנו מתחילים להכניס טכנולוגיה מתקדמת שכיום משמשת לפריצת דרך רפואית גם לתיאום השירות והתפעול במערכת הבריאות, שתפקידה להנגיש למטופלים את המערכת בצורה פשוטה, ידידותית, שקופה ומהירה יותר", מספר לשץ. "טכנולוגיות שמבוססות על אוטומציה, אינטליגנציה מלאכותית ועל ביג דאטה לטובת שירות יעיל ונוח, שמקצר את השירות ללקוח באופן משמעותי. כמובן, יש פיתוחים רבים נוספים מאחורי הקלעים, אך קצרה היריעה מלהכיל".



    0 תגובות